شهردار منطقه ۲ قزوین؛  

بخش هایی از برج ستاره خلیج فارس تخریب می شود  

شهردار منطقه ۲قزوین از تخریب بخش هایی از برج ستاره خلیج فارس به دلیل تخلف در سازه و عدم توجه به دریافت پایان کار خبرداد.
کد خبر: ۹۴۴۲۹۵۷
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

سلیمان بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در خصوص وضعیت برج ستاره خلیج‌فارس قزوین، اظهار کرد: به دلیل رعایت نشدن موارد ایمنی و مشکلات مختلف پایان کار به درخواست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با حکم دادستانی تخریب می‌شود و یک هفته برای تخلیه آن مهلت صادر شده است.

 

وی افزود: این ساختمان پایان کار و شرایط لازم و کافی برای بهره‌برداری را نداردو در صورت حوادث احتمالی خسارت جانی و مالی سنگینی را متوجه ساکنان و شهروندان می‌شود.

 

شهردار منطقه دو قزوین خاطرنشان کرد: دادن مجوز پایان کار به این معنا است که ساختمان دارای شرایط استاندارد اطفای حریق، استحکام بنا، درب‌های خروج اضطراری، شرایط لازم فنی سازه، نمای کامل هنگام ساخت و بهره‌برداری است در حالی که مالک بدون داشتن شرایط لازم پایان کار، اقدام به بهره‌برداری از برج کرده است که در حوادث طبیعی همانند سیل، زلزله و حریق خسارت‌های جبران‌ناپذیری را متوجه شهروندان و ساکنان خواهد کرد.

 

بهرامی تاکید کرد: این برج دارای مشکلات فراوان از جمله افزایش بنای غیرمجاز و تغییر کاربری است، حکم تخریب آن در کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر شده و قسمتی از آن باید تخریب شود.

وی تصریح کرد: برخی افراد اقدام به انتشار برگه تاییدیه در فضای مجازی کرده‌اند که توسط ناظران و نظام مهندسی دارای هولوگرام است؛ این افراد به جای اینکه در فضای مجازی با تشویش اذهان عمومی سیاه‌نمایی انجام دهند، باید مدارک و مستندات خود را به شهرداری ارائه کنند.

 

شهردار منطقه دو قزوین گفت: ساختمان‌های بلندمرتبه باید دارای پایان کار باشد و روند ساخت توسط ناظران و نظام مهندسی تأیید شود.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار